TA'ARUF BERSAMA UMI

Sayang Anak-anak Ummi...

Thursday, June 2, 2011

2) Demi Allah Aku Bukan Milikmu

Jikalau aku mencintaimu, apakah yang bisa kau berikan pada diri ini ? Adakah kau bisa berikan aku seluruh hartamu? Adakah kau bisa berikan seluruh cintamu? Adakah kau bisa berikan seluruh hidupmu padaku?
 
   Tidak, tidak! kau tidak bisa memberikan semua itu tetapi engkau hanya bisa meminta pada yang Satu dan Dialah yang memberikan segala-galanya.

   Cinta tidak perlu dipaksa begitu juga dengan diri ini yang tidak suka dan terpaksa untuk melakukan sesuatu tetapi diri ini ingin melakukan sesuatu dengan ikhlas.

   Memang benar hidup memerlukan cinta tetapi bukan cinta daripada manusia tetapi cinta yang mahal dan tidak perlu dibeli dengan wang ringgit iaitu cinta dari Allah Yang Maha Agung!

   Cinta dari Allah adalah cinta yang selalu aku dambakan walaupun aku mencintaimu sekalipun, Ingatlah ! bahawa aku mencintaimu kerana Allah dan bukan kerana nafsu.

No comments:

Post a Comment