TA'ARUF BERSAMA UMI

Sayang Anak-anak Ummi...

Tuesday, November 8, 2011

.:Putus Cinta Ada Hikmahnya:.

Assalamualaikum & selamat petang semua ^_~,



Huh, penat betul hari ni dari pukul 11.15 bertolak pergi rumah kawan nak bincang tentang menu untuk jamuan makan para sahabat perempuan yang akan berlansung pada 26/11/2011.Lepastu kaki pula melecat sebab starter kaki motor kawan tu licin.Adoi nasib badan, balik rumah solat zuhur terus landing atas katil.wiiiii bestnye.


Wani nak tanya, korang pernah putus tak? bagi yang pernah mesti geramkan? takpe-takpe ana faham perasaan mereka.Tapi dulu ana pernahlah tengok satu vid ni seorang lelaki sanggup terjun daripada bangun tinggi sampai mati sebab putus cinta.Allahuakbar, habis berkecai badan.Ngeri juga ana tengok sampai menggeletar tangan ni.Tapi apa motif diorang buat macam tu? takkanlah sebab putus cinta.Tak logik langsung and takkanlah kat akhirat nanti Allah tanya kenapa kita bunuh diri takkan nak jawab "kerana aku kecewa dengan kekasihku ya Allah".Ayoyo, fikir-fikirkanlah.

Disebalik perpisahan itu tidakkah kita tahu bahawa ada hikmah disebaliknya? contohnya :~

1) kita boleh dapat yang lebih baik daripada si dia yang meninggalkan kita.
2) dapat mendekatkan diri dengan Pencipta sebab bila kita sedih dalam doa kita ceritakan segala-galanya agar diberikan ketabahan hati.

betulkan? jadi kepada para sahabat sahabiah yang membaca artikel ini harap ambil iktibar.Bila kita bercinta dengan seseorang janganlah terlalu mengharap sangat agar sang kekasih itu akan mengahwini kita.Macam ana jugalah dulu asyik dok berangan nak kahwin dengan si dia last-last ana juga yang minta putus dan ana juga kecewa*sebenarnya malu nak cerita.Tapi ana dah insaf dah taknak bercinta lagi kalau bercinta pun dalam hati je hehehe.

Tapi itulah hakikatnya perpisahan itu yang mengajar kita menjadi lebih matang.Ia mengajar kita untuk terus maju ke hadapan dan jadi yang lebih baik dari sebelumnya.Jangan tumpahkan airmata mu kerana cinta kepada sang kekasih tetapi jatuhkanlah airmata mu kerana sering melupakanNya.

No comments:

Post a Comment