TA'ARUF BERSAMA UMI

Sayang Anak-anak Ummi...

Thursday, May 12, 2011

Selamat Hari Ibu , Ibu !



Assalamualaikum semua.Korang semua apa khabar sihat ? Wani disini kurang sihat sebab berjangkit dengan kawan Wani sorang tu.Ok,seperti yang korang semua tahu 8 Mei yang lalu semua makhluk dimuka bumi Allah ni telah menyambut hari ibu sedunia.

Korang semua Wani nak tanya sesuatu boleh ? Pernah tak korang sakitkan hati ibu korang ? macam teking dia,kutuk dia,tak pedulikan dia dan tak mengaku dia mak korang ? pernah ke ? if pernah Wani sarankan korang supaya cepat mohon keampunan dari ibu korang selagi dia masih bernafas.Ingat,kerana dia dan bapa kitalah kita sekarang ni dapat melihat muka bumi Allah yang indah ni.Tanpa mereka tiadalah kita digelar sebagai "Insan Cemerlang" dimuka bumi Allah ini.






Disini Wani ingin mengambil kesempatan untuk memberi sedikit nasihat la pada korang semua,ibu tu umpama sebuah permata yang berharga.Andai hilang sebutir permata yang berharga itu manakah akan dicari gantinya ? ibu tu tiada gantian atau spearpart nya macam nak betulkan kereta dan ibu juga bukan bf/gf untuk korang tukar-tukar.Ibu itu hanya ada satu,satu je tau.Kalau Allah tu kata dia nak ambil ibu korang sekarang,sekarang juga nyawa dia boleh pergi.Sebab tu la kita kena hormati ibu bapa sebab kalau diorang dah takde and korang plak tak sempat nak minta ampun,cayalah korang akan menyesal seumur hidup.


Wani pun sama juga macam korang.Pernah lukakan hati ibu yang tersayang.Wani pun manusia biasa yang sentiasa melakukan kesilapan dan belajar dari kesilapan.Dikesempatan ini Wani ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua wanita didunia yang bergelar ibu.Semoga para ibu sedunia mendapat semangat baru untuk menjadi yang terbaik diantara yang terbaik,insyaAllah.


Dengan ini Wani tinggalkan 2 video utuk tontonan semua


 

Sekian wassalamualaikumwarrahmatullahiwabarakatu



No comments:

Post a Comment