TA'ARUF BERSAMA UMI

Sayang Anak-anak Ummi...

Tuesday, January 18, 2011

PEDOMAN HIDUP...

Assalamualaikum,semua...ape khabar?sihat?ermm..sejak aku masuk ke sekolah SMK MERU aku dah jumpa dengan sebilangan besar pelajarnya adalah pasangan 'couple'...apesal badak-budak zaman sekarang ni suke sangat ber'couple' haa??tu dalam kelas aku pon ade sau pasangan 'couple'..eshh2..belajar entah kemana bercinta pon entah kemana...aku rasa tak kemananya hubungan diorang tu..sebab kita tak tahu ape yang menanti di hadapan kita..entah-entah bila masing-masing menyepi tanpa khabar dan ape-ape beita tup-tup si makwe tu tadi dah bertunang pon dengan lelaki lain..haishhh...tengok la nanti bila aku dah jadi pembimbing rakan sebaya haa!!..aku kasi ceramah habis kat diorang semua baru diorang tau betapa sayangnya aku pada diorang(sebagai sahabat)...aku taknak tengok hidup kawan-kawan aku menderita disebabkan cinta...biarlah aku je yang menderita daripada aku tengok diorang menderita...aku sayang kawan-kawan aku sebab aku pernah tengok satu vedio ni...disebabkan putus cinta lelaki ni panjat menara elektrik yang tinggi tu pastu terjun..perghhh!!!hancur berkecai babe badan dia..sini sana darah,patah sana sini...kesian dowh..hanya kerana cinta disanggup gadaikan nyawanya sendiri...masyaALLAH...sungguh mengerikan tindakan lelaki tu tadi...semata-mata kerana putus cinta dia sanggup bunuh diri..eshh3..enta sempat ke tak la tu dia minta ampun kat mak bapak dia???haishhh..betul la kata para ulama sekarang yang kiamat sudah dekat...so sama-samalah kita tingkatkan amal ibadat kita...teruskan berzikir,ngaji,dan jangan sesekali kamu meninggalkan solat kerana sesungguhnya solat adalah solat pertama/kedua yang akan disoal kepada kita diakhirat kelak...so sama-samalah kita berzikir dengan saya..wahidun,isnani,salasa...hasbirabbijallah mafiqalbi hairullah nurmuhammad salallah lailahailallah..ulang banyak-banyak kali ye kawan-kawan sekalian sampai hati korang tenang ye...so siapa yang baru sampai ke blog Kamar Bicara Hatiku saya ingin ucapkan ahlan wasahlan n silalah follow blog ni ok...ok bye..saya kena beredar dari kamar yang indah ni sekarang juga..hehehe..wassalamualaikum warahmatullahiwabarakatu...

No comments:

Post a Comment