TA'ARUF BERSAMA UMI

Sayang Anak-anak Ummi...

Friday, September 30, 2011

.:Egokah Aku Walaupun Aku Seorang Perempuan ?:.



Assalamualaikum semua,

Terlalu banyak peristiwa yang berlaku didalam hidup kita sehingga kita tidak perasan bahawa sesuatu peristiwa itu boleh memudaratkan diri sendiri ? Yang kita tahu hanyalah ingin mencipta kenangan yang terindah agar dapat dikenang selalu.Tetapi, disebalik kenangan itu terselit seribu satu kisah yang sangat menyayat hati.

Tadi semasa disekolah Wani adalah minta sedikit kaunseling yang arif tentang cinta Faridatul Akmar.Dengan rela hati Wani pun mencerita segala-galanya pada dia yang selama ini Wani telah menyembunyikan sesuatu debelakang kwan-kawan Wani.Setelah Wani menceritakan segala-galanya dia tersenyum dengan penuh sinis sekali lalu bertanya "Ummi sebenarnya sayangkan dia kan?" lalu Wani pun berkata "Ye, ummi sayangkan dia sebagai seorang kawan dan tak lebih dari itu" lalu dia berkata lagi "Jangan tipu ida lah ummi. Ida tahu ummi sebenarnya sayangkan dia.Mengaku je la ummi"

Wani pun berkata lagi "Ya Allah ida, betul ummi sayangkan dia sebagai seorang kawan" dan Ida berkata lagi "Ummi, kalau ummi sayangkan dia sebagai seorang kawan takkan lah ummi boleh bersama dengan dia selama 11 bulan ?!" Diana pula datang dan menyampuk "Weyh Wani, orang kalau dah bercinta selama 11 bulan tu maksudnya kau dah memang sayang sangat kat dia bukan sebagai seorang kawan lagi tapi lebih dari seorang kawan" ida kata "ye Ummi, betul tu"....mendengar apa yang mereka katakan membuat Wani terus kaku,kaku dan kaku buat seketika.Kemudia Ida menyambung lagi "Ummi, ummi tahu tak betapa bertuahnya ummi sebab ada seorang lelaki yang sanggup ketepikan ego dia dan bagitahu pada seorang perempuan (Najeeha) yang dia menangis dan sedih sangat sebab ummi tinggalkan dia.Nampak sangat dia sayangkan ummi dan sekarang ummi berjaya meruntuhkan ego seorang lelaki.Cuba ummi tengok Ida sendiri.Ida ni yang dulu pernah couple n clash cuma Ida je nangis.Pakwe Ida lagi tak serik-serik"

Wani terdiam dan berfikir sejenak "bertuahkah aku jika ada seorang lelaki menyinta diri yang hina ini dan sanggup mengetepikan egonya dan menangis kerana aku meninggalkan dia?".Bagi Wani, Wani tak rasa bangga pun lagi tepat masa tu memang Wani tiada perasaan pun.Kemudian Wani terus berfikir,fikir dan terus berfikir tanpa henti.Arghhhh ! ia tidak sulit tetapi pelbagai persoalan yang membuat ia menjadi sulit.Ya Allah Kau terangkanlah hatiku ini dan jauhilah aku dari zina hati.Kemudian sesama ke surau Wani dan Jeha hanya menunggu diluar surau kerana kami keuzuran.Wani pun tanyalah sesuatu kepada Jeha tapi lupa apa yang ditanya. Tapi yang pastinya dia memang ada cakap yang Wani ni EGO!.Ketika itu hanya Allah sahaja yang tahu betapa teruknya Diri Wani ni kerana menpunyai ego yang tinggi, masyaAllah.

Selepas pulang dari surau Wani pergi kepada Diana dan bertanya adakah Wani ni memang seorang yang ego? Dan jawapannya........YA!.....ego sebab tak mengaku cinta.Sayu hati ni.Ahh, biarlah.I just want to be myself ! just myself ! this my life and I want to do the best thing in my life.Ya Allah, Kau tabahkanlah hati ini.Wani harap segala kesulitan akan segera menemui penyelesaiannya secepat yang mungkin.


                                                                                                                            yang amat menyintai          

                                                                                                                          Permata Yang dicari





No comments:

Post a Comment