TA'ARUF BERSAMA UMI

Sayang Anak-anak Ummi...

Friday, October 22, 2010

SAHABAT SELAMANYA...

Assalamualaikum...
Kehadapan semua sahabatku sekalian,kehidupan bagaikan kapal 'titanic' yang dibina untuk tidak karam tetapi sebaliknya.Inilah lumrah hidup aku.Aku ingin untuk bertemu dengan rakan karib lama aku tetapi tak ada masa.Yela kitorang sekarang ni dah sekolah menengah bukannya sekolah rendah lagi.Walaupon aku berusia 13 tahun tetapi delima telah menghantui aku.Aku tak tahulah kenapa aku kena bercinta sedangkan aku masih lagi kanak-kanak 'maybe'.Wahai sahabat-sahabatku dengarlah rintihan hati ini yang dahagakan kasih & sayang kalian semua...

LAGU TEMAN

Pertama kali kita berjumpa
Tidak kepastiaannya ternyata...
Diriku dipenuhi soalan
Ku tiada teman...

aku terlihat insa yang keliru
air yang deras mencermin wajahku
engkau menjelma memberi harapan
menghulur tangan...

Sempena hari mulia ini...
aku tersenyum mengimbasi kembali
Semua yang kerap kita mengadukan
Kini jadi bahan rindu yang ku simpan

detik masa kini kedengaran
aku ucapkan selamat jalan
kepada teman yang sering menghibur  
dengan gurauan

Bagaikan anak yang baru dilahir
Titisan mata pun mula mengalir
disimpang jalan kita menyebut
kata terakhir...

Whoa... Hooaa...

Sempena hari mulia ini
aku tersenyum mengimbasi kembali
semua yang kerap kita mengadikan
kini jadi bahan rindu yang ku simpan

Ku hargai semua yang terjadi
memang nyata dirimi takkan ada pengganti
semoga kita dapat bertemu semula
kerana aku yakin engkau akan sentiasa di hatiku...

No comments:

Post a Comment